L’ECRITURE
02.09.16

Het einde.

ecriture-7-A3

L’ECRITURE 4
29.08—02.09.16

ecriture-6-A3

L’ECRITURE 3
26.08—28.08.16

Taube zal naar aanleiding van haar residentie in de cabanne, verder bouwend op eigen en ander onderzoek, de concepten eenzaamheid en uitsluiting in hun politieke en culturele context benaderen.

ecriture-5-A3

L’ECRITURE 2
17.08—21.08.16

Kunstcriticus Sam Steverlynck (hART, De Standaard, Klara)zal zich gedurende een week in de cabane opsluiten met een fles vodka om aan zijn mémoires te werken

ecriture-4-A3

DE STANDAARD
22.09.16

fullsizerender

L’ECRITURE 1
07.08—12.08.16

36.15 lives and works in Paris. In the footsteps of medieval scribes, graffiti artists and calligraphers like Michaux, Masoudi, Benaoum or Mailman, he has studied the intricacies of words and letters, both in sense and their symbolic, rhythmic and gestural energy.

ecriture-3-A3

L’ECRITURE

Een kunstenaar,
een kunst criticus,
een graficus,
en een onderzoeker.

In het verlengde van LC#08 (dialoog/dialogue) vinden 4 residenties plaats in Le Cabanon.
De genodigden werd gevraagd er te werken rond de inhoud en de esthetiek van het schrijven.
Wanneer een resident aan het einde van zijn verblijf is,
wordt dit gevierd in het café van Vosselare Put en kan er worden nagepraat bij een drankje.
Men kan er ook een frisse duik nemen en genieten van de prachtige omgeving.
Na verloop zullen reproducties van wat gemaakt is in Le Cabanon gebundeld worden in een naslagwerk.

ecriture-2-A3

BIENNALE VAN DE SCHILDERKUNST 2016
26.06—09.10.16

 

dialoog/dialogue, deel 1 ligt ten toon in het Raveelmuseum.
Boek als tentoonstelling/ tentoonstelling als boek, dit naar aanleiding van een 2 jaarlijkse tentoonstelling verdeeld over 3 musea in en rond de leiestreek.

 

foto: Tim Onderbeke

Raveelmuseum-boek-dialoog

27th BRNO BIENNIAL 2016
16.06—30.10.16

 

Het project Le Cabanon werd geselecteerd op basis van de aanpak en zijn originaliteit, hoe innovatief is omgegaan met specifieke taken, de esthetische en functionele kwaliteiten, terwijl rekening houdend met de beperkingen van de beschikbare expositieruimte.

foto: Radim Peško & Tomás Celizna

BRNO